Khamis, 11 September 2014

kebaikan dan kelebihan Zinc Complex Shaklee

Ramai di kalangan kita tidak sedar bahawa betapa pentingnya Zinc untuk kesihatan tubuh badan kita.. Selain daripada vitamin-vitamin, mineral seperti zinc,boron,magnesium,kalsium,zat besi dan lain-lain mineral juga memainkan peranan penting dalam kesihatan tubuh badan kita..



Zinc merupakan garam mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh badan kita. Ia akan merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Zinc merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang lebih baik dan membantu dalam memetabolisekan karbohidrat,lemak dan protein.



Sumber Zinc juga boleh diperolehi daripada:-
Daging - 3oz daging menyediakan sekitar 40% atau lebih Zinc dari dos harian yang dicadangkan. Daging yang dimaksudkan adalah termasuk daging panggang dan daging rebus.

Makanan laut - Tiram merupakan sumber makanan yang mengandungi Zinc paling tinggi. Makanan laut lain menyediakan sekurang-kurangnya 10% pertiga ons termasuk kerang,lobster,ikan dan daging kepiting. Zinc sering hilang semasa proses memasak. Untuk tidak menghilangkan kandungan Zinc, masak makanan dengan air yang sedikit dan dalam waktu sesingkat mungkin.

Produk susu - beberapa makanan dari produk susu merupakan sumber Zinc yang baik. 8 ons yogurt Dan 1/2 cangkir keju ricotta mengandungi setidak-tidaknya 10% dari jumlah harian yang disarankan. Keju Swiss, keju Gouda, dan susu juga mengandungi Zinc.

Biji-bijian dan kacang - tepung gandum utuh merupakan sumber Zinc yang baik. Cereal kering yang telah difortifikasi biasanya berisi sekurang-kurangnya 10% Zinc dari jumlah yang direkemenkan. Biji labu, kacang almond, kacang mete dan biji bunga matahari merupakan sumber Zinc yang baik

Kandungan Zinc Complex Shaklee
Sebiji Zinc Complex Shaklee membekalkan 15mg(100%) keperluan harian Dan 115mg kalsium (12% daripada keperluan harian). Dan Zinc bukan sahaja membantu menguatkan kutikel rambut tetapi is dapat meningkatkan data ingatan dan tempoh penumpuan..

Kebaikan dan kelebihan Zinc Complex Shaklee

Penjagaan kulit
Kajian menunjukkan Zinc berkesan untuk menyembuhkan jerawat. Ia adalah lebih berkesan daripada placebo dan turut berkesan daripada penggunaan ubat-ubatan antibiotik.

Penyembuhan luka
kekurangan Zinc akan menyebabkan luka lambat sembuh. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada Zinc. Zinc menggalakkan sintesis kolagen yang 
seterusnya membantu dalam penyembuhan Luka

Kesihatan Prostate (kelenjar dalam sistem repoduksi lelaki)
Zinc sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan Zinc menyebabkan gangguan kelenjar prostate dan menjadikannya terdedah kepada kanser. Pengambilan Zinc amatlah perlu dalam mencegah kanser prostat. Zinc juga penting bagi penghasilan sperma yang sihat, berkualiti dan Amat penting bagi pasangan yang inginkan Cahaya mata.

Botak
Botak adalah kehilangan rambut bagi semua golongan. Pengambilan diet yang mengandungi Zinc Amat diperlukan untuk mencegah masalah INI. 

Pembiakkan
Bagi kaum lelaki, Zinc membantu dalam spermatogenesis dan organ-organ seks. Bagi kaum wanita pula, ia membantu dalam fasa pembiakkan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

Ekzema
Ekzema juga dikenali sebagai 'dermatis atopik' iaitu gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia berlaku akibat kekurangan Zinc dalam badan. Zinc memainkan peranan penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan sembuh dengan sempurna.

Jerawat
Zinc adalah penting dalam menghilangkan jerawat. Ia bertindak mengawal dan menyelia jumlah testosterone didalam badan yang memainkan peranan terbesar dalam menyebabkan jerawat.zinc juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

Fungsi biological
Zinc berperanan dalam fungsi biological seperti kawalan penyakit kencing Mani's,tahap stress, rintangan imun, Bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan, pembiakkan dan penghadaman.

Jangkitan
Zinc memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu menggalakkan pertumbuhan janin. Zinc membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru

Antioksidan
Zinc bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisma karbohidrat.

Aturan enzim
Zinc merupaka komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormone, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisms tenaga, dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan Zinc.

Kelesuan kronik
Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan. Tetapi dalam keadaan sekarang, sukar untuk sesetengah orang untuk melakukannya. Melalui Zinc Complex Shaklee, pengambilan secara tablet adalah lebih Mudah. Doktor dan pakar perubatan hanya menyarankan Zinc untuk mencegah keletihan kronik.

Kehilangan tulang
Ini terjadi apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zinc adalah komponen hydroxypatite iaotu garam dan membuatkan matriks tulang menjadi kuat dan keras.

Buta malam
Pengambilan Zinc akan memperbaiki penglihatan. Kita sentiasa dinasihatkan untuk mengambil makanan yang Maya dengan Zinc seperti daging lembu,lambing,ketam dan tiram.

Mengandung
Zinc amat penting untuk fungsi DNA dan pembaikkan DNA. Is diperlukan untuk pertumbuhan sel-sel dan membangunkan unsur-unsur Utama sel semasa kehamilan.




Untuk anda yang ingin mendapatkan Zinc Complex Shaklee ini boleh LA terus menghubungi saya di Italian seperti yang tertera dibawah serta untuk khidmat consult secara percuma. :-)

Nama: natrah arshad
No.tel/whatsapp:01133542186
Fb:natrah arshad
Email:natrah131@gmail.com







Tiada ulasan:

Catat Ulasan